Trei nume importante – Selgros Cash & Carry, RBC și VIF – și-au dat întâlnire pentru a pune în practică prima implementare din România a unei soluții integrate de trasabilitate, care să răspundă corect și complet noilor reguli de trasabilitate în retail.
Astfel, Selgros Cash&Carry, unul dintre cei mai importanți actori din comerțul românesc, ce deține 23 de magazine în România, a ales să lucreze din nou cu RBC, odată cu trecerea la un nou format de magazin, cu o suprafață de 4.000 de mp, unde era necesară asigurarea trasabilității în zona de recepție a mărfurilor de la furnizori, în zona de producție, precum și managementul stocului și stabilirea randamentelor. RBC este un partener mai vechi al Selgros Cash & Carry: colaborarea dintre cele două companii a început pe partea de vânzare, cu POS-uri Diebold-Nixdorf și mai multe soluții de cântărire și etichetare.
Propunerea RBC a fost VIF Trace, o soluție integrată de trasabilitate, necesară pentru implementarea noilor reguli de trasabilitate în retail. De altfel, dincolo de o exigență a pieței, trasabilitatea reprezintă o oportunitate formidabilă pentru companiile din retail și industria cărnii, în privința diminuării riscurilor, a îmbunătățirii performanței și a rentabilității afacerii.
Sistemul VIF include o familie de soluții software care răspund provocărilor complexe din retail și industria alimentară, precum managementul trasabilității, performanță financiară etc. Centrate pe nevoile clienților săi, programele de gestiune integrată VIF sunt operaționale în mai mult de 450 de companii din lume din diverse ramuri agroalimentare: pui, vită, porc, pește, pâine etc. Cu mai mult de 35% din vânzări investite în Research & Development și o expertiză recunoscută la nivel internațional, VIF ofera suport clienților săi zi de zi, în vederea îmbunătățirii performanței și profitabilității afacerilor acestora.
Cu aceste referințe și o experiență acumulată în peste 32 de ani, RBC a dezvoltat o interfață cu aplicația financiar contabilă de la Selgros. Soluția VIF permite schimbarea electronică de date în vederea automatizării, ușurării volumului de muncă și pentru asigurarea trasabilității în zona de recepție a mărfurilor de la furnizori, în zona de producție, pentru managementul stocului și stabilirea randamentelor. Această intefață poate prelua automat nomeclatoarele legate de articole și furnizori, cât și comenzile lansate către furnizori, exportul recepțiilor și al producției.
Cătălin Olar, director IT în cadrul Selgros Cash & Carry România, a declarat cu această ocazie: „Suntem foarte multumiți de performanța noului sistem implementat în noul magazin de la Târgu Mureș cu o suprafață de 4.000 de mp. Pentru magazinele Selgros construite pe formatul nou, trasabilitatea și managementul stocurilor sunt gestionate cu ajutorul aplicației VIF. Aplicația ne ajută în punctele de recepție, tranșare și producție, ceea ce conferă siguranță și exactitate muncii noastre. Proiectul pilot s-a încheiat cu succes și ne aduce multiple beneficii.”
Pe baza recepțiilor efectuate și a unor rețete definite anterior în VIF, se realizează automat comenzi de producție cu ajutorul cărora se urmărește randamentul obținut în cadrul diverselor procese ale producției si se păstrează toate datele legate de trasabilitate cu o acuratețe de 100%, acestea fiind gestionate automat de către soluția VIF.
Avantajele implementării unei astfel de soluții sunt:
Permite ținerea unei evidențe clare, în timp real, asupra provenienței mărfurilor;
Un beneficiu major constă în faptul că permite eficientizarea stocurilor;
Permite optimizarea comenzilor către furnizori;
Permite maximizarea utilizării stocurilor existente;
Oferă posibilitați multiple de analiză a randamentelor și costurilor pe diferite procese;
Permite monitorizarea mult mai strictă a respectării rețetelor, în vederea producerii de mezeluri;
Asigură stocurile la nivel de articol / dată de expirare;
Este ușor de utilizat.
„Colaborarea cu echipa RBC s-a dovedit, și de data aceasta, a fi intuitivă și eficientă. Experiența vastă și furnizorii de calitate cu care lucrează îi recomandă ca pe un partener de mare încredere, care indentifică rapid nevoia și vine cu soluții personalizate, clare și operative. Am lucrat împreună cu succes și astfel, cu ajutorul soluției VIF, Selgros răspunde cu o mai mare flexibilitate și rapiditate cerințelor europene legate de trasabilitate.”, a mai spus Catalin Olar.